5 domowych sposobów na wzmocnienie odporności

Zbliża się nieubłagalnie czas dreszczy, cieknącego nosa i kaszlu. Aby móc ominąć poważne powikłania w okresie jesiennym, przychodzimy z mini poradnikiem o tym, jak wspomóc swoją „naturalną tarczę obronną” domowymi sposobami!

  1. Gorąca kąpiel

Brzmi jedynie jak relaks i odpoczynek, ale dodatkowo działa perfekcyjnie dla naszego systemu odpornościowego! Taka gorąca kąpiel bowiem podnosi temperaturę naszego ciała, co skutkuje niszczeniem drobnoustrojów. Do wanny z gorącą wodą możemy dodać sól leczniczą czy też olejki eteryczne, które dodatkowo udrożnią drogi oddechowe.

  1. Inhalacje

Inhalacje sprawdzą się zarówno w początkowym stadium przeziębienia, jak i poważnych schorzeniach górnych dróg oddechowych. Jest to jeden z najpopularniejszych domowych sposobów na udrożnienie błon śluzowych, który dodatkowo nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Do inhalacji bowiem możemy wykorzystać wspomnianą wcześniej sól leczniczą, olejki czy też zioła lub susz.

  1. Czosnek

Czosnek, również nazywany roślinnym antybiotykiem, mimo swojej małej wagi skrywa wielki pokład siły, która może stanąć do walki z bakteriami i wirusami! Ma właściwości bakteriobójcze, antywirusowe, odkażające oraz antybiotyczne. Warto dlatego dodać go więcej do najbliższego obiadu, na kanapki lub wypić w postaci równie znany przez każde pokolenie roztwór z mlekiem i miodem.

  1. Miód

Zalety miodu nie kończą się jedynie na powyższym roztworze z mlekiem i czosnkiem. Miód jest bowiem kolejnym przykładem naturalnego antybiotyku. Zawiera szeroką gamę składników odżywczych, ma działanie przeciwzapalne, wykrztuśne i łagodzi uporczywy kaszel. Dodatkowo jeżeli nie przepadacie za smakiem lub zapachem zwyczajnego miodu, to na rynku znajdziecie wiele propozycji ich modyfikacji, np. z dodatkiem soku z owoców.

  1. Po prostu odpoczynek!

Tak, nie przesłyszeliście się! Najważniejszy dla odporności jest po prostu odpoczynek. To niezwykle istotne, aby odciążyć organizm i dać mu czas na walkę z wirusami. Do tego dodając ciepły koc i herbatę lub ciepły rosół odpoczniesz i fizycznie i psychicznie!