Kształtowanie odporności dziecka jesienią

Wakacje powoli dobiegają końca, a razem z nimi ciepłe i słoneczne dni. Nadchodzące coraz niższe temperatury i częstsze opady będą prawdziwym wyzwaniem dla organizmu dziecka. Dodatkowo wrzesień to czas powrotu do szkoły, dlatego tym bardziej jest to wymagający czas dla systemu odpornościowego najmłodszych. Jak przygotować dzieci na zbliżający się okres jesienny?

Zróżnicowana dieta

Zdrowa i różnorodna dieta pozwala dostarczyć większość niezbędnych witamin i minerałów oraz zapewni dziecku odpowiednią dawkę energii. Pamiętajmy szczególnie o sezonowych owocach i warzywach, które zawierają zdecydowanie więcej wartości odżywczych, dostarczając szeroka gamę ważnych do funkcjonowania minerałów, enzymów, przeciwutleniaczy i fitochemikaliów. Co będzie w sezonie we wrześniu? Przez cały miesiąc możemy korzystać ze świeżych brzoskwiń, nektarynek, śliwek, malin, borówek, winogron, częstować się sałatkami z cukinią, papryką czy fasolką szparagową.

  1. Suplementacja

Niektóre składniki odżywcze trudno dostarczyć organizmowi za pomocą jedynie diety. Głównie chodzi o witaminę D, która wytwarza się pod wpływem kontaktu ze słońcem. Dlatego jesienią warto pomyśleć o jej suplementacji, zarówno w przypadku dzieci, jak i dorosłych. Podczas dłużących się jesiennych dni cierpimy również na wzmożoną senność oraz ogólne osłabienie. Wynikiem takiego stanu może być niedobór witamin z grupy B. Poza podawaniem witaminy C warto również ją dodać do codziennej diety. Suplement z tą witaminą pomoże zwalczyć jesienną melancholię i brak wigoru. Podniesie również odporność i wspomoże działanie układu immunologicznego.

  1. Dawka aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna to najlepsze rozwiązanie na dotlenienie organizmu i złapanie odrobiny słońca. Oprócz tego ma ona dodatkowo pozytywny wpływ na nasze zdrowie oraz umacnianie odporności. Przy wyborze aktywności dla dziecka – pozwól mu samodzielnie wybrać rodzaj aktywności, by przynosiły mu też wiele przyjemności, jak i korzyści!

  1. Sen!

Zmęczenie u dzieci zwiastuje ich osłabienie i większą podatność na infekcje. Zorganizuj dzień tak, by dziecko codziennie się wysypiało, a przez to dodatkowo miało siły na kolejne przygody!